09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

طراحی صفحه اول سایت | 8 عناصر مهم صفحه اصلی سایت

طراحی صفحه اول سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

رعایت اصول طراحی صفحه اول سایت جزو مهم ترین بخش های طراحی است. چرا که کاربر هنگامی که وارد وب سایت شما می شود، با اولین چیزی که مواجه می شود، صفحه اول سایت است. صفحه اول وب سایت را می توان به ویترین مغازه تشبیه کرد. مشتری با نگاه به ویترین متوجه می شود که چه محصولات و خدماتی با چه کیفیتی ارائه می شود. پس می توان گفت هر چه ویترین مغازه جذاب تر و زیبا تر باشد، مشتریان بیشتری را نیز جذب خواهد کرد. در اصل با بهتر چیدن ویترین مغازه، فروشنده سعی می کند تا مشتریان را به داخل مغازه دعوت کند تا در نهایت فروش بیشتری داشته باشد.

صفحه اول سایت هم دقیقا نقش ویترین مغازه را برای شنا دارد. طراحی صفحه اول سایت اگر رابط کاربری مناسبی داشته باشد، می تواند تاثیر زیادی در نرخ تبدیل داشته باشد و منجر به افزایش درآمد شود. از طرفی اگر مناسب نباشد، نرخ پرش سایت افزایش خواهد یافت.

در ادامه این مقاله از سایت ساز قصد داریم تا بیشتر در رابطه با این موضوع توضیح دهیم و شما را با نکات طراحی صفحه اول سایت آشنا کنیم. پس ا انتهای این مقاله از سایت بیلدر با ما همراه باشید.

صفحه اول وب سایت چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

همان طور که بالا تر گفته شد، هنگامی که کاربر وارد وب سایت شما می شود، اولین چیزی که میبیند صفحه اصلی است و ممکن است تاثیرات مثبت و یا منفی از آن بگیرد. این تاثیرات مثبت یا منفی منجر به برخی رفتارات از سوی کاربر می شود که گوگل نیز آن ها را مورد برسی قرار می دهد و در نهایت سبب بهبود سئو و یا افت آن خواهد شد.

برای مثال اگر کاربر در همان چند ثانیه اول که وارد سایت شده سایت را ترک نموده و به سایت رقیب مراجعه کند، نرخ پرش افزایش خواهد یافت و هر چه مدت طولانی تری در وب سایت بماند، تاثیر مثبت بر سئو خواهد داشت.

بنابراین برای ساخت یک صفحه اصلی ایده آل زمان زیادی را صرف کنید تا در نهایت یک صفحه کاربر پسند به وجود آورید و مخاطب را در همان ابتدا جذب سایت خود کنید. ساخت رابط کاربری و تجربه کاربری مناسب از نکات حائز اهمیت برای طراحی صفحه اول سایت هستند.

ویرایش صفحه اصلی سایت

چه نکاتی در طراحی صفحه اول سایت مهم است؟

تا اینجای مقاله در رابطه با اهمیت صفحه اول سایت توضیح دادیم. در ادامه قصد داریم تا شما را با نکات مهم آشنا کنیم تا هنگام طراحی از آن ها استفاده کنید و آن ها را در نظر بگیرید. از آن جایی که صفحه اول سایت در سئو نیز تاثیر بسزایی دارد، پس بهتر است هنگام طراحی، نکات آن را رعایت کنید.

1- از طرح  های پیچیده استفاده نکنید

نوآوری و استفاه از ایده ها و طرح های جدید خوب است، اما تا جایی که مخاطب را دچار سردرگمی نکند. هر چقدر که محتوای خوب بنویسید؛ اگر چینش، قالب کلی و دیزاین سایت طوری باشد کاربر را به هدف خود نرساند، قطعا کاربر سایت را ترک خواهد کرد و وقت و انرژی خود را برای یافتن مطلب مورد نیاز خود صرف نخواهد کرد. به این ترتیب شما به راحتی مخاطبان را از دست خواهید داد و آن ها را به سمت سایت رقبا خواهید فرستاد!

برای طراحی مناسب و این که کاربر سریع تر به چیزی که میخواهد پیدا کند برسد، می توانید در بالای سایت یک سرچ باکس قرارد دهید، محتوا های غیر ضروری را در سایر صفحات قرار دهید تا صفحه اصلی شلوغ دیده نشود، از ترکیب رنگی و قالب و چینش مناسب استفاده کنید.

2- استفاده از لوگو

لوگو و برندینگ موجب می شود تا در ذهن مخاطب بمانید. معمولا تمام وب سایت های فارسی در سمت راست بالای صفحه لوگو دارند. البته چینش سایت سلیقه ای است اما بهتر است لوگو جایی باشد که مخاطب آن را براحتی ببیند تا بتواند به خاطر بسپارد.

3- اسلایدر یا تصویر بالای سایت

بزرگ ترین تصویر یا اسلایدری که در زیر منو قرار دارد فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه به مخاطبان نشان می دهد که چه محصولات یا خدماتی در این وب سایت ارائه می شود.

4- طراحی حرفه ای منو

منو و طراحی کلی سایت باید به گونه ای باشد که کاربر نهایتا با سه کلیک بتواند به هدف خود برسد. بنابراین طراحی منو نباید پیچیده باشد تا کار کردن با آن برای کاربر راحت باشد. چرا که از طریق منو، کاربر می تواند به بخش های مختلف سایت دسترسی پیدا کند. در سفارش طراحی سایت فروشگاهی منو از اهمیت بیشتری برخوردار است. به دلیل تعداد زیاد دسته بندی محصولات، باید در چینش منوی آن ها دقت و زمان بیشتری صرف شود تا کاربر دچار سردرگمی نشود.

5- انتخاب پالت رنگی مناسب

رنگ ها از لحاظ روانشناسی تاثیر زیادی بر افراد دارند. به همین دلیل انتخاب ترکیب رنگ مناسب اهمیت زیادی دارد. برای پس زمینه بهتر است از رنگ هایی استفاده نکنید تا موجب دشواری در خواندن متن شود. به طور کلی بهتر است دو الی سه رنگ انتخاب کنید که با لوگو هماهنگ باشد و در همه جای سایت از آن ها استفاده کنید. اما فراموش نکنید که برای CTA (Call to action) از رنگ متفاوتی استفاده کنید تا بیشتر مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

6- استفاده از فونت مناسب

یکی دیگر از نکات طراحی صفحه اول سایت استفاده از فونت مناسب است. فونت مناسب در خوانایی متن تاثیر زیادی دارد. معمولا در سایت های فارسی از فونت های ایران یکان و یا ایران سنس استفاده می کنند که هم استایلجذابی به متن می دهد و هم خوانایی خوبی دارد.

7- رضایت مشتریان

برای افزایش اعتماد سازی بهتر است در صفحه اصلی، بخشی را به قرار دادن رضایت مشتریان اختصاص دهید. همچنین برای نمایش شرکت هایی که با ما همکاری داشته اند می توانید از لوگوی آن ها استفاده کنید.

8- مشخصات تماس

حتما در ابتدای سایت یک شماره تماس قرار دهید تا در صورت نیاز کاربر بتواند به راحتی با شما تماس بگیرد. همچنین اطلاعات کامل ارتباط با شما مانند ایمیل، آدرس، شبکه های اجتماعی و غیره را در انتهای سایت در بخش فوتر قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر به برسی نکات طراحی صفحه اول سایت پرداختیم. قطعا تعداد نکاتی که باید رعایت شوند بسیار بیشتر هستند و نم یتوان همه آن ها را در یک مقاله نوشت. برای آسودگی خاطر خود می توانید جهت مشاوره و راهنمایی پیش از طراحی با کارشناسان سایت بیلدر در ارتباط باشید. همچنین با توجه به سابقه درخشان سایت بیلدر در طراحی سایت های موفق، می توانید انجام این کار را به ما بسپارید.

طراحی اصولی صفحه اول سایت قطعا به دانش و تجربه نیاز دارد. تیم طراحی سایت بیلدر با در نظر گرفتن پرداخت اقساطی این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده تا به راحتی بتوانند اقدام به سفارش طراحی سایت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات