09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

روش های موثر برای افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تکنیکی است که با آن می توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. یک وب سایت مبتنی بر سئو از دید بالاتری برخوردار است و کلمات کلیدی را برای کمک به تطبیق محتوای وب سایت با هدف جستجوی کاربر ترکیب می کند. در نتیجه، به محتوای وب شما ارزش می‌افزاید و به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات صحیحی را که جستجو کرده‌اند بیابند. در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی روش های موثر برای افزایش ترافیک سایت می پردازیم.

رتبه‌بندی SERP چیست؟

موتور جستجو به هر وب سایت یک “رتبه” اختصاص داده است. هر چه این رتبه بالاتر باشد، سایت به صفحه اول SERP نزدیک تر می شود. با پیاده‌سازی سئو، همه وب‌ مستر ها تلاش می‌ کنند تا به اندازه کافی رتبه بالایی کسب کنند تا وب‌ سایت آن‌ ها تا حد ممکن نزدیک به بالای صفحه اول SERPs نشان داده شود.

عواملی که بر رتبه‌بندی و افزایش ترافیک سایت تأثیر می‌گذارند

 چند فاکتور که شناسایی و تایید شده است که بر افزایش ترافیک سایت تاثیر می گذارد: 

    • کیفیت بک لینک ها
    • سرعت سایت
    • پیوندهای داخلی
    • کیفیت محتوا
    • تجربه کاربر

بیایید به این عوامل نگاه کنیم و ببینیم که چگونه بر رتبه‌بندی SERP تأثیر می‌گذارند:

ترافیک سایت چیست

1. بک لینک های با کیفیت

Moz یک امتیاز پیش بینی رتبه به نام Domain Authority (DA) ایجاد کرده است. موتورهای جستجو از قدرت به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده نمی کنند. با این حال، مشاهده شده است که وب‌سایت‌هایی که رتبه بالایی در SERP دارند، دارای اعتبار بالایی نیز هستند.

وقتی یک سایت از سایت دیگری که دارای اعتبار بالا است، یک بک لینک دریافت می‌کند، به موتور جستجو سیگنال می‌دهد که این سایت دارای اعتبار بالایی است. به خاطر داشته باشید که کیفیت بک لینک ها مهم ترین عامل است، نه کمیت.

2. سرعت سایت و تجربه کاربری

این دو عامل با هم مورد بحث قرار گرفته‌اند، زیرا بر یک چیز تأثیر می‌گذارند. افزایش سرعت سایت یکی از مهم ترین موارد در افزایش ترافیک سایت است. طبق یک مطالعه، می‌توانیم اهمیت آن را بسنجیم زیرا 2 ثانیه آستانه‌ای است که بیشتر افراد در صورت بارگذاری نشدن سایت، بیش از آن از آن خارج می‌شوند و 40 درصد افراد قبل از خروج، 3 ثانیه منتظر می‌مانند.

تجربه کاربر به این معنی است که برای یک بازدیدکننده معمولی چقدر سخت یا آسان است که در سایت شما پیمایش کند. همچنین شامل زمان بارگذاری صفحه و حالت ریسپانسیو سایت است. اگر بازدیدکنندگان در یافتن موارد مورد نیاز خود مشکل داشته باشند، سایت شما را ترک خواهند کرد.

در سئو، اگر بازدیدکننده ای وب سایت را بدون تعامل با آن ترک کند، به آن «جهش» می گویند. نرخ پرش بالا رتبه SERP سایت را کاهش می دهد، در حالی که نرخ پرش پایین آن را افزایش می دهد.

3. پیوند داخلی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در افزایش ترافیک سایت ایجاد پیوند داخلی در سایت است. یک وب سایت باید پیوند داخلی خوبی داشته باشد. موتورهای جستجو از ربات ها برای بررسی یک وب سایت و اضافه کردن آن به فهرست خود استفاده می کنند. اگر یک وب سایت لینک داخلی ضعیفی داشته باشد، آن ربات ها برای پیمایش در سایت مشکل خواهند داشت. سپس این داده ها با موتور جستجو به اشتراک گذاشته می شود و رتبه آن سایت را کاهش می دهد. ناگفته نماند که پیوند داخلی ضعیف ممکن است نرخ پرش را نیز افزایش دهد. بنابراین دو دلیل برای اینکه پیوند داخلی باید بسیار خوب باشد را نشان می دهد.

4. کیفیت محتوا

یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش ترافیک سایت، استفاده از محتوای با کیفیت است. کلمات کلیدی در مکان های مختلف سایت استفاده می شوند. بیشترین استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت یافت می شود. اگر محتوا به اندازه کافی خوب نباشد، باعث دور شدن بازدیدکنندگان می شود (افزایش نرخ پرش).

وقتی موتورهای جستجو این را می بینند، رتبه سایت را برای آن کلمه کلیدی پایین می آورند. بنابراین، کیفیت محتوا باید عالی باشد تا اطمینان حاصل شود که حداقل پرش وجود دارد.

ترافیک سایت

ابزارهای SEO

ابزارهای زیادی در اینترنت وجود دارد که به شما در افزایش ترافیک سایت کمک می کند. این ابزارها شامل  جستجوگرهای سئو هستند. می توانید امتیاز دامنه، امتیاز هرزنامه و لینک های صفحه وب خود را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزارها پیشنهادات هوشمندانه ای را ارائه می دهند که به شما کمک می کند بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

یکی از ابزارهای SEO که می توانند به شما کمک زیادی کنند به شرح زیر است:

DA PA Checker

همان طور که می دانیم، DA امتیازی است که موتورهای جستجو به صفحات وب می دهند. این امتیاز نشان می دهد که یک وب سایت در چه جایگاهی می تواند رتبه بندی شود.

پس از کسب امتیاز، می توانید آن را با وب سایت هایی با امتیازات DA/PA بالا مقایسه کنید. به این ترتیب، می توانید تغییراتی در محتوا یا رابط کلی وب سایت خود ایجاد کنید تا رتبه آن در صفحه و خارج از صفحه افزایش یابد.

استفاده از این جستجوگر سئو رایگان است و رابط کاربری آن بسیار کاربرپسند است. برای استفاده از آن، کافی است URL وب سایت را در چک کننده DA قرار دهید تا نتایج خود را دریافت کنید. شما می توانید امتیاز 20 وب سایت را در یک بررسی بررسی کنید، و همچنین می توانید همان دامنه و URL را از تنظیمات آن حذف کنید.

پس از دریافت امتیاز اعتبار دامنه، می توانید از طریق بک لینک آن به وب سایت خود بک لینک اضافه کنید. ابزار تولید این به وب سایت شما ارزش افزوده و رتبه سئوی آن را افزایش می دهد.

از طریق بررسی سن دامنه، می توانید سن دامنه و انقضای آن را بررسی کنید. به علاوه تاریخ دقیق تشکیل و انقضای اختیار آن را نیز ارائه می دهد. به طور مشابه، این ابزار می تواند امتیاز هرزنامه، فهرست گوگل و IP دامنه را بررسی کند..

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی روش های موثر برای افزایش ترافیک سایت پرداختیم. امیدواریم از خواند آن لذت برده باشید. میتوانید در انتهای این صفحه سوالات و یا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات