09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

درآمد برنامه نویس فول استک”Full Stack” چقدر است؟

درآمد برنامه نویس فول استک
به این مقاله امتیاز بدهید
وقتی به آینده ای در توسعه وب فکر می کنید، مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. اگر به ثبات بلندمدت امیدوار هستید، گزینه های شغلی و چشم انداز حقوق هر نقش توسعه منحصر به فرد ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. بنابراین، ممکن است تعجب کنید که درآمد برنامه نویس فول استک چقدر است. مانند هر حرفه ای، تعداد انگشت شماری از عوامل مهم وجود دارد که می تواند بر میزان درآمد یک توسعه دهنده فول استک تأثیر بگذارد. این شامل موقعیت مکانی، مهارت های فنی و سطح تجربه آنها می شود. در این پست توضیح می‌دهیم که یک توسعه‌دهنده فول استک چه می‌کند و مهارت‌ها و آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به آن چیست. سپس، به اطلاعات درآمد برنامه نویس فول استک برای نقش‌های توسعه‌دهنده کامل، از جمله میانگین‌ها برای سطوح مختلف مهارت و سال‌ها تجربه، نگاه عمیقی خواهیم داشت. با سایت ساز همراه باشید!

یک برنامه نویس چه کاری انجام می دهد؟

توسعه دهنده Full Stack اصطلاحی است که برای توصیف توسعه دهندگان وب استفاده می شود که با هر دو قسمت front-end و back-end یک وب سایت کار می کنند. توسعه دهندگان فرانت اند مسئول طراحی و ساخت وب سایت شخصی هستند، در حالی که توسعه دهندگان زیر ساختی مولفه های وب سمت سرور و عملکرد آنها را مدیریت می کنند. با این حال، توسعه دهندگان فول استک دانش گسترده ای از توسعه نرم افزار دارند. آنها قادر به ایجاد، آزمایش و استقرار وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها در هر دو قسمت front-end و back-end هستند. مزیت توسعه‌دهنده تمام back-end بودن این است که شما درک بهتری از نحوه عملکرد کل وب‌سایت یا برنامه دارید. این بدان معناست که می‌توانید مشکلات را عیب‌یابی کنید موثرتر و وب‌سایت‌ها را بسازید و برنامه هایی که قوی تر هستند به‌علاوه، به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فول استک، می‌توانید مسئولیت بیشتری را برای یک پروژه بر عهده بگیرید، زیرا هر دو قسمت front-end و back-end را می‌شناسید. how much does a full stack developer make?

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده کامل به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

برای اینکه بتوانید یک توسعه دهنده فول استک موفق باشید، باید مهارت های قوی در هر دو زبان برنامه نویسی front end و back end داشته باشید. برای پیمایش راحت در front-end، باید در HTML، CSS و جاوا اسکریپت. علاوه بر این، PHP، Ruby on Rails، یا Nodejs هنگام کار بر روی back-end مفید هستند. علاوه بر این، احتمالاً باید درک قوی از پایگاه‌های داده،خدمات امنیت سایت و معماری سمت سرور، و وب میزبانی. مسئولیت های اضافی عبارتند از: اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده فول استک شوید، بهترین راه برای شروع این است که یادگیری اصول اولیه توسعه front-end و back end. می توانید این کار را با شرکت در دوره های آنلاین یا شرکت در بوت کمپ های کدنویسی انجام دهید. هنگامی که درک قوی از توسعه هر دو قسمت جلو و عقب دارید، می‌توانید روی پروژه‌هایی کار کنید که به هر دو مهارت نیاز دارند. با کسب تجربه، می‌توانید در بخش جلویی یا بک‌اند تخصص داشته باشید یا به عنوان یک متخصص عمومی به کار خود ادامه دهید.

درآمد برنامه نویس فول استک Full Stack چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، تعداد انگشت شماری از عوامل مهم وجود دارد که می تواند بر میزان درآمد برنامه نویس فول استک تأثیر بگذارد. دستمزدها ممکن است بسته به تجربه، موقعیت مکانی و شرکت متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، یک درآمد برنامه نویس فول استک در شهر نیویورک تقریباً مطمئناً بیشتر از کسی که در موقعیتی مشابه در یک شهر کوچک یا در یک کشور دیگر قرار دارد، سود خواهد برد. به طور مشابه، درآمد برنامه نویس فول استک در شرکت‌های بزرگ ممکن است حقوق رقابتی‌تری نسبت به همتایان خود که در استارت‌آپ‌های کوچک یا فریلنسر کار می‌کنند، دریافت کنند. بر اساس تحقیقات salary.com، بازه درآمد برنامه نویسان فول استک معمولا بین 84136 تا 111417 دلار در سال است. اعداد دقیق بر اساس وب سایت های مختلف کمی متفاوت است. به گفته Indeed، متوسط ​​حقوق پایه برای توسعه‌دهنده فول استک در ایالات متحده در سال 2022، 100,318 دلار است: how much does a full stack developer make? علاوه بر این، میانگین پاداش نقدی 5000 دلاری در سال و همچنین 401 (k) مزایا نیز وجود دارد. با کمتر از یک سال سابقه، حقوق اولیه 82,335 دلار در سال است. با این حال، تنها پس از سه تا پنج سال کار، این رقم به 121415 دلار می رسد. Glassdoor برآورد حقوق مشابه را گزارش می‌کند . این سایت می‌گوید که میانگین درآمد برنامه نویس فول استک مرحله اولیه 89980 دلار در سال و 107970 دلار در کل است. طبق گزارش Indeed، اینها برخی از شهرهای ایالات متحده با بالاترین حقوق برای توسعه دهندگان فول استک هستند:
  • سانفرانسیسکو، کالیفرنیا (131364 دلار در سال)
  • آستین، تگزاس (117677 دلار در سال)
  • نیویورک، نیویورک (116034 دلار در سال)
  • دنور، کلرادو (112579 دلار در سال)
  • آتلانتا، جورجیا (110075 دلار در سال)
  • شیکاگو، ایلینوی  (108367 دلار در سال)
  • سیاتل، واشنگتن (106832 دلار در سال)
  • لس آنجلس، کالیفرنیا  (105772 دلار در سال)
  • بروکلین، نیویورک (105191 دلار در سال)
به نظر می‌رسد اکثریت توسعه‌دهندگان فول استک نیز سطح بالایی از رضایت شغلی را گزارش می‌کنند. به طور خاص، 65٪ از برنامه نویسان فول استک در ایالات متحده فکر می کنند حقوق آنها برای هزینه زندگی در منطقه آنها کافی است.

حقوق برنامه‌نویس Full Stack در مقابل Front End Developer و Back End Developer

برای درک بهتر درآمد برنامه نویس فول استک full stack، مقایسه آن با برنامه نویسانی با تخصص مشابه ممکن است مفید باشد. به گفته Indeed، میانگین دستمزد توسعه‌دهندگان جلویی در ایالات متحده 102,177 دلار در سال است، در حالی که میانگین حقوق برای توسعه دهندگان پشتیبان 116420 دلار در سال است.

حقوق برنامه‌نویس Full Stack بر اساس نقش

مانند بسیاری از زمینه‌های دیگر، پتانسیل کسب درآمد شما به عنوان یک توسعه‌دهنده کامل به سطح تجربه شما بستگی دارد. هرچه بیشتر در مسیر شغلی خود پیشرفت کنید، فرصت های بیشتری برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد. در زیر میانگین درآمد برنامه نویس فول استک کامل با سال ها تجربه آورده شده است:
  • مهندس فول استک: 120742 دلار در سال (2 تا 4 سال تجربه)
  • مهندس ارشد Full Stack: 150,326 دلار در سال (2 تا 4 سال تجربه)
  • مهندس اصلی: 158538 دلار در سال (5 تا 7 سال تجربه)
  • مهندس اصلی Full Stack: 173,930 دلار در سال (8 سال تجربه بیشتر)
  • معاون رئیس مهندسی فول استک: 183,154 دلار در سال (بیش از 8 سال تجربه)
طبق گزارش Glassdoor، 83 درصد از افرادی که به عنوان مهندس فول استک کار می کنند، مدرک لیسانس گرفته اند. همچنین، اکثریت (58%) توسعه دهندگان فول استک بین 2 تا 4 سال تجربه دارند. با این حال، شایان ذکر است که اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده فول استک شوید، فقدان آموزش رسمی در توسعه وب به طور خاص احتمالاً شما را باز نخواهد داشت. به این دلیل که سابقه طولانی برنامه نویسان خودآموخته و تعداد زیادی بوت کمپ کدنویسی معتبر وجود دارد که می توانید در آنها شرکت کنید.

درآمد برنامه نویس فول استک Full Stack با زبان برنامه نویسی

حقوق توسعه دهندگان فول استک نیز می تواند بسته به زبان برنامه نویسی متفاوت باشد. ما برخی از محبوب‌ترین انواع توسعه‌دهندگان فول استک را جستجو کردیم تا ببینیم میانگین حقوق سالانه چقدر است: باز هم، این تخمین‌ها بسته به منبعی که استفاده می‌کنید می‌تواند کمی متفاوت باشد. با این حال، می توانید نتایج مشابهی را در سایت هایی مانند Indeed پیدا کنید.

چشم انداز کار برای توسعه دهندگان Full Stack چیست؟

علاوه بر میانگین حقوق سالانه، احتمالاً در مورد امنیت شغلی نیز فکر می کنید. خبرهای خوبی داریم احتمالاً جای تعجب نیست که تقاضا و حقوق توسعه دهندگان وب در دو دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. طبق تحقیقات CodeSummit، میانگین حقوق برای برنامه نویسان در سال 2000 60970 دلار بود. بین سال‌های 2001 تا 2007، میانگین حقوق برنامه نویسان برنامه از 72,370 دلار به 106,710 دلار افزایش یافت. در آن هفت سال، تعداد کل شاغلان توسعه دهندگان وب 31% افزایش یافت و میانگین دستمزدها 21% افزایش یافت. بنابراین، چشم انداز شغلی و چشم انداز شغلی برای درآمد برنامه نویس فول استک بسیار خوب است. علاوه بر این، انتظار می رود تقاضا برای توسعه دهندگان وب افزایش یابد 13٪ از سال 2020 تا 2030، که سریعتر از میانگین برای همه مشاغل است.

توسعه دهندگان Full Stack درآمد راحت کسب می کنند

اکنون زمان بسیار خوبی برای دنبال کردن حرفه ای در توسعه وب است. با این حال، وقتی سعی می‌کنید بفهمید کدام مسیر شغلی را باید طی کنید، به درک چشم‌انداز شغلی و حقوق احتمالی موردنظرتان کمک می‌کند. همانطور که در این پست بحث کردیم، توسعه دهندگان فول استک وظیفه مدیریت هر دو قسمت front-end و back-end وب سایت ها و توسعه برنامه را دارند. آنها به طور متوسط ​​سالانه حدود 100000 دلار حقوق می گیرند. پرداخت دقیق می تواند بسته به مهارت های فنی، تجربه و مکان متفاوت باشد.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات