09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

تجزیه و تحلیل سئوی اینستاگرام

سئوی اینستاگرام
به این مقاله امتیاز بدهید

رقبای تجاری شما تنها کسانی نیستند که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند. رقبای سئو وب‌سایت‌هایی هستند که به دلیل جست‌وجوهایی که شما نیز برای آن رقابت می‌کنید، رتبه بالایی دارند.

تحلیل رقبای سئوی اینستاگرام یکی از مهم ترین موارد برای پیشرفت است. چشم‌انداز رقابتی آنلاین، شناسایی رقبا و استراتژی‌های آن ها، تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید و استفاده از آن برای افزایش سئوی وب‌سایت شما.

در واقع هر پلتفرمی با الگوریتم دارای نوعی بهینه سازی است، از جمله فیس بوک و اینستاگرام. این مقاله از سایت بیلدر بر تجزیه و تحلیل رقبای سئوی اینستاگرام تمرکز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تجزیه و تحلیل رقبای سئوی اینستاگرام

فرض کنید شما محتوای فوق‌العاده‌ای منتشر کرده‌اید اما همچنان، وب سایت شما در صفحه اول رتبه بندی نمی شود و سایر سایت ها رتبه بندی می شوند.

این صفحات دقیقاً برای به دست آوردن جستجوهای ارگانیک چه کاری انجام می دهند؟ اینجا جایی است که تجزیه و تحلیل رقبای سئو وارد می شود. فقط ارائه محتوای عالی کافی نیست.

شما باید تمام نقاط ضعف را بپوشانید، از جمله کاری که رقیب شما انجام می دهد و شما انجام نمی دهید.

همین مفهوم برای تحلیل رقبای سئوی اینستاگرام نیز صدق می کند. اگر قرار است صفحه اینستاگرام شما در دریای صفحات رقابتی اینستاگرام پیشرفت کند، باید سئوی خود را بهینه کنید و مطمئن شوید که در صدر رقبای شما قرار دارد. شما می توانید این کار را با تجزیه و تحلیل صفحه آن ها انجام دهید.

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام برای تجزیه و تحلیل رقبای سئو آمده است:

بیشتر بخوانید:

مرحله اول: رقبای اینستاگرام خود را شناسایی کنید

نام تجاری خود در اینستاگرام همیشه رقبای مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت. به عنوان مثال، برخی از برندها محصولات و خدمات مشابه کسب و کار شما را ارائه می دهند، اما برای مخاطبان هدف متفاوتی جذاب هستند.

از سوی دیگر، برخی از برندها ممکن است انواع مختلفی از کالاها و خدمات را ارائه دهند، اما مخاطب هدف آن ها با شما یکی باشد. بنابراین، شناسایی این دو مجموعه از رقبا به عنوان اولین گام در تجزیه و تحلیل سئوی اینستاگرام ضروری است.

هنگام شناسایی رقبای خود، کارشناسان سئو توصیه می کنند سه تا پنج مورد از آن ها را انتخاب کنید. با این حال، شما نمی خواهید تعداد زیادی انتخاب کنید زیرا تجزیه و تحلیل بسیار زیاد خواهد بود، اما رقبای بسیار کمی ممکن است بازار را آنطور که هست نشان ندهند.

هنگام تهیه لیست رقبا، اطمینان حاصل کنید که یک برند بزرگ و کوچک وجود دارد. رقبای انتخابی شما باید رشد تدریجی زیادی از خود نشان دهند. این به کسب و کار شما کمک می کند تا در روند خود باقی بماند.

به عنوان مثال، اگر اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کرده اید و در صنعت آرایش هستید، افزودن یک MUA برتر به لیست رقبای خود به شما کمک می کند تا با روندهای آرایش و مراقبت از پوست همراه باشید و بدانید که مشتریان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند.

سئو اینستاگرام

شما رقبای خود را با استفاده از این معیارهای مورد استفاده در SEO برای رتبه بندی حساب های اینستاگرام شناسایی می کنید:

• جستجوی متن

در حالت ایده‌آل، زمانی که می‌خواهید چیزی را در اینستاگرام جستجو کنید، متن را در کادر جستجو قرار دهید و روی آن ضربه بزنید.

نماد جستجو این متن جستجو است، به جز زمانی که به دنبال رقبای خود هستید، باید کلمات کلیدی لازم را به عنوان متن جستجوی خود داشته باشید. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید رقبای شما به دنبال چه چیزی هستند، سپس آن را جستجو کنید.

به عنوان مثال، اگر تجارت شما با اقلام لوکس سروکار دارد، ممکن است کلمه کلیدی شما جواهرات مجلل باشد یا اگر طراحی سایت پوشاک انجام داده اید، ممکن است سرچ کنید خرید پوشاک.

هنگامی که کلمه کلیدی را در کادر جستجو تایپ می کنید، نتایج چندین حساب را نشان می دهد که عبارت جواهرات لوکس در پروفایل آن ها گنجانده شده است. این حساب‌ها رقبای شما و برندهایی هستند که بیشترین تعامل را در جایگاه شما دارند.

• از هشتگ‌ها استفاده کنید

استفاده از هشتگ ها تاثیر زیادی در سئوی اینستاگرام دارد. اینها برچسب‌هایی هستند که از همان کلمات کلیدی استفاده می‌کنند که برای متن جستجو استفاده می‌کنید.

این تگ های رقبای شما را برای هدایت ترافیک به محتوای آن ها نشان می دهد. بالاترین برچسب ها در نتایج جستجو محبوب ترین هستند.

از این رو، اینجا جایی است که می خواهید تحقیقات خود را پایه گذاری کنید. هر تگ دسته ای از پست ها را از حساب های مختلف نشان می دهد. می‌توانید حساب‌هایی را که می‌خواهید تجزیه و تحلیل کرده و سپس انتخاب کنید.

مرحله دوم: حساب‌های رقیب خود را در حین مقایسه با حساب خود تجزیه و تحلیل کنید.

اکنون که لیستی از رقبا دارید، وقت آن است که به حساب های آن ها نگاهی بیندازید تا مشخص کنید که چرا آن ها بهتر از شما عمل می کنند. هنگام تجزیه و تحلیل اکانت و سئوی اینستاگرام رقبای خود، این موارد را در نظر بگیرید:

• دنبال کنندگان آن ها

تعداد زیاد دنبال‌کنندگان ارگانیک نشان می‌دهد که نام تجاری رقیب بسیار مورد علاقه مردم است. . بنابراین، با تجزیه و تحلیل دنبال‌کننده‌های آن‌ها، می‌توانید مشخص کنید که چه کاری انجام می‌دهند تا برندشان را دوست‌داشتنی‌تر از شما کنند.

همچنین، هنگام نگاه کردن به فالوورها، نرخ رشد را بررسی کنید. آیا در حال رشد است یا رکود دارد؟ تمرکز شما باید روی حسابی باشد که دنبال کنندگان رو به رشدی هستند.

• استراتژی محتوا

در مرحله بعد، می‌خواهید بررسی کنید رقیب شما چگونه محتوای اینستاگرام خود را پست می‌کند. با بررسی تعداد پست‌ها در حساب شروع کنید.

شما همچنین می‌خواهید نوع محتوایی را که پست می‌کنند بررسی کنید. این ممکن است به شما کمک کند که شکاف‌هایی را در نوع محتوایی که پست می‌کنید شناسایی کنید و ممکن است ایده‌های جدیدی برای محتوای خود ایجاد کنید.

استراتژی محتوا همچنین به معنای بررسی زمانی است که رقبای شما محتوای خود را پست می‌کنند. به عنوان مثال، بسته به صنعت شما، ممکن است متوجه شوید که محتوای ارسال شده در صبح چهارشنبه بیش از هر روز دیگری تعامل دارد.

این بدان معناست که در صبح چهارشنبه، باید محتوایی را پست کنید که احتمال بیشتری برای ایجاد سرنخ و تبدیل داشته باشد.

با این حال باید همیشه محتوای خوبی برای بقیه روزها داشته باشید. برای رسیدن به بهترین روزها و زمان ارسال محتوا در صنعت خود، ممکن است مجبور شوید داده های بیش از یک رقیب را با هم مقایسه کنید.

در غیر این صورت، تنها تصمیم گیری در مورد زمان ارسال بر اساس یک رقیب ممکن است اطلاعات نادرست باشد.

افزایش سئوی اینستاگرام

• استفاده از هشتگ‌ها

برندها از هشتگ ها برای افزایش ترافیک ارگانیک به حساب خود استفاده می کنند. با تجزیه و تحلیل هشتگ‌هایی که رقبای شما استفاده می‌کنند، متوجه می‌شوید که در صورت اشتراک‌گذاری مخاطبان هدف، چه هشتگ‌هایی را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود وارد کنید، و تعداد هشتگ‌هایی که در هر پست استفاده می‌کنند چقدر است.

همچنین می‌توانید از هشتگ‌ها برای کمک به جستجوی تأثیرگذاران جدید برای بازاریابی خود استفاده کنید.

• مشتریان آن ها را بررسی کنید

تحقیق در مورد مشتریان رقبا به شما کمک می کند تا مشخص کنید آن ها چه کسانی هستند و چرا رقیب شما را انتخاب کرده اند. شما می توانید مشتریان آن ها را از نظرات و توصیفات پیدا کنید. در این صورت، چنین نظراتی ممکن است در قسمت نظرات ارسال شود.

بررسی نظرات به شما در سئوی اینستاگرام کمک می کند تا میزان رضایت مشتری و دلیل دقیق آن ها را تعیین کنید. سپس می‌توانید از این نکات برای کمک به بهبود موقعیت خود در بازار استفاده کنید.

• سیگنال‌های محبوبیت

محتوای محبوب احتمالاً از نظر سئو رتبه بالاتری خواهد داشت. گاهی اوقات، اداره یک کسب و کار ممکن است آنقدر طاقت فرسا باشد که وقت کافی برای ماندن در روندهای محبوب را نداشته باشید. بنابراین، هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقبا، سیگنال های محبوبیت را بررسی کنید.

سیگنال های محبوبیت با توجه به تعداد لایک ها، کلیک ها، اشتراک گذاری ها، هشتگ ها، برچسب های مکان اندازه گیری می شوند.

مرحله سوم: اکانت اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید

مرحله آخر آنالیز اکانت اینستاگرام شماست. شما این کار را به همان ترتیبی که هنگام تجزیه و تحلیل حساب های رقیب خود انجام داده اید، انجام خواهید داد. مجدداً، تجزیه و تحلیل داده های شما به شما کمک می کند تا حفره های موجود در اجرای حساب اینستاگرام خود را شناسایی کنید.

با بینش‌هایی که از مراحل بالا به دست آوردید، باید از خود بپرسید که چگونه می‌توانید از بینش‌ها برای بهبود حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

برای فالوورها: تعیین کنید که آیا به اندازه کافی فالوور برای مطابقت با رقبای خود دارید یا خیر. اگر نه، برای به دست آوردن فالوور ارگانیک چه باید کرد؟
• استراتژی محتوا: برای استراتژی محتوای خود، ثبات پست، زمان ارسال و نوع آن  و کیفیت محتوایی که پست می‌کنید را دوباره بررسی کنید..
• تعامل‌ها: از خود بپرسید که محتوای شما چگونه عمل می‌کند و چه ایده هایی را می‌توانید از رقبای خود برای افزایش عملکرد خود بگیرید.
 هشتگ: اگر به اندازه کافی هشتگ به پست‌های خود اضافه نمی‌کردید، باید آن را مرور کنید. همچنین، همانطور که قبلاً ذکر شد، استفاده از هشتگ‌هایی را که معمولاً توسط رقبای شما استفاده می‌شود، در نظر بگیرید، به خصوص اگر مخاطبان هدف یکسانی دارید.
• مشتریان: بینش‌ها شما از نظرات مشتریان رقیب خود جمع آوری می کنید. از آن ها برای بهبود خدمات خود استفاده کنید.
• سیگنال محبوبیت: اگر نام تجاری شما در TikTok نیست، ممکن است یکی از سودآورترین روندها را از دست بدهید، به خصوص که این احتمال وجود دارد که رقبای شما در TikTok هستند.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، انجام تجزیه و تحلیل رقبای سئوی اینستاگرام تنها برای Google نیست. شما همچنین می توانید این کار را در اینستاگرام انجام دهید زیرا اینستاگرام دارای الگوریتم است. اگر فکر کرده اید که چگونه با استفاده از اینستاگرام تجزیه و تحلیل رقبای سئو را انجام دهید، مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید یا از کارشناسان سئو کمک بگیرید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات