09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه رفع مشکلات SSL در وردپرس (2 راه حل کلیدی)

مشکلات SSL در وردپرس
به این مقاله امتیاز بدهید

چند سال پیش، گوگل اعلام کرد که شروع به پرچم گذاری وب سایت هایی می کند که گواهی لایه سوکت های امن (SSL) نصب شده است. در حالی که تنظیم آن بسیار ساده است، اما ممکن است دچار مشکلات SSL در وردپرس شوید.

خبر خوب این است که بسیاری از این مشکلات SSL در وردپرس دارای راهکار ساده هستند که به راحتی آن ها را رفع می کند. بنابراین، اگر هنگام تلاش برای انتقال یک سایت وردپرس فعلی به SSL با مشکل مواجه شدید، نیازی به وحشت نیست! تنها چیزی که لازم است کمی عیب یابی است تا سایت شما در کمترین زمان به درستی (و ایمن) کار کند.

در این پست از سایت بیلدر، با بحث درباره اهمیت گواهی‌های SSL در وب‌سایت شما شروع می‌کنیم. سپس ما لیستی از مشکلات SSL در وردپرس را در اختیار شما قرار می دهیم و به شما نشان می دهیم که چگونه آن ها را در سایت وردپرس خود برطرف کنید.

مروری بر SSL (و چرا مهم است)

نصب گواهی SSL در سایت وردپرس شما به چند دلیل مهم است. برای شروع، سرور وب و مرورگر را قادر می سازد تا از طریق یک اتصال ایمن با هم ارتباط برقرار کنند.

به‌علاوه، SSL/HTTPS می‌تواند به جلوگیری از نقض‌های امنیتی کمک کند که نه تنها اطلاعات شخصی شما، بلکه مشتریان شما را نیز به خطر می‌اندازد. به همین دلیل، گوگل اکنون سایت هایی را که گواهی SSL ندارند جریمه می کند.

به عنوان مثال، ممکن است پیام هشدار “ایمن نیست” یا “اتصال شما خصوصی نیست” را برای کاربرانی که سعی در دسترسی به سایت دارند نمایش دهد.

گواهی‌ SSL

عبارت دقیق پیام ممکن است بسته به مرورگری که استفاده می کنید متفاوت باشد، اما مفهوم یکسان است. در نهایت، این می تواند به تعامل شما آسیب برساند. علاوه بر این، می‌تواند رتبه‌بندی بهینه‌سازی موتور جستجو را مختل کند.

در نهایت، مشکلات SSL در وردپرس همچنین می‌تواند نوع سایتی را که می‌توانید اجرا کنید محدود کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید اقدام به سفارش طراحی سایت فروشگاهی کنید، برای پذیرش پرداخت‌های آنلاین از طریق Stripe، PayPal و Authorize.net به رمزگذاری SSL/HTTPS نیاز دارید.

نحوه رفع مشکلات SSL در وردپرس

اکنون که کمی بیشتر در مورد اینکه SSL/HTTPS چیست و چرا مهم است می‌دانیم، بیایید به مسائلی که می‌تواند ناشی از آن باشد بپردازیم. در زیر چند مورد از رایج ترین مشکلات SSL در وردپرس و نحوه حل آن ها آورده شده است.

1. خطای NET::ERR_CERT_INVALID

اگر کاربر Google Chrome هستید، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، پیام خطایی است که با عنوان «NET::ERR_CERT_INVALID» می‌خواند.

این ممکن است در سایر مرورگرها نیز اتفاق بیفتد، اگرچه پیام ممکن است کمی متفاوت باشد. در هر صورت، به سادگی به این معنی است که اتصال به سایت امن نیست.

اگر یک گواهی SSL در سایت خود نصب کرده اید، احتمالاً به این معنی است که مشکلی در تنظیمات یا پیکربندی وجود دارد و بنابراین مرورگر نمی تواند آن را به درستی بخواند و بپذیرد. در این صورت، چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید.

ابتدا، باید مطمئن شوید که گواهی به دامنه یا زیر دامنه صحیح اختصاص داده شده است. در مرحله بعد، باید بررسی کنید که گواهی شما منقضی نشده باشد. می توانید این کار را با کلیک بر روی نماد قفل در سمت چپ نوار آدرس مرورگر انجام دهید.

جزئیات گواهی ظاهر می‌شود، و باید مطمئن شوید که “معتبر” نوشته شده است. اگر می‌گوید «معتبر نیست»، باید آن را در اسرع وقت از طریق ارائه‌دهنده تمدید کنید.

اگر گواهی را خودتان نصب کرده‌اید، می‌توانید دوباره آن را نصب کنید. با این حال، ممکن است بخواهید این بار از ارائه دهنده دیگری استفاده کنید، زیرا ممکن است مرورگر شما مرجع صادرکننده گواهی فعلی شما را تشخیص ندهد. توصیه می کنیم از Let’s Encrypt استفاده کنید.

در نهایت، اگر گواهی به دامنه صحیح اختصاص یافته و به روز شده است، ممکن است بخواهید با ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید. اگر گواهی را نصب کرده باشند، ممکن است بدانند برای حل مشکل چه مراحلی را باید انجام دهند.

2. خطاهای محتوای مختلط

یکی دیگر از انواع رایج مشکلات SSL در وردپرس که ممکن است هنگام انتقال به SSL با آن مواجه شوید، هشدارهای محتوای مختلط است. به طور خلاصه، این همان چیزی است که هنگام استفاده از پروتکل قدیمی و ناامن HTTP، هنگام بارگذاری تصاویر، اسکریپت ها یا شیوه نامه ها روی سایت شما اتفاق می افتد. به عبارت دیگر، برخی از محتوای وردپرس شما ایمن هستند در حالی که سایر قسمت ها امن نیستند.

دو روش وجود دارد که می توانید برای رفع خطاهای محتوای مختلط استفاده کنید. اولین مورد استفاده از افزونه ای مانند SSL واقعا ساده است.

رفع خطاهای وردپرس

هنگامی که ابزار را در وب‌سایت خود نصب و فعال کردید، می‌توانید تنظیمات افزونه را با رفتن به تنظیمات > SSL پیدا کنید. با این حال، برای رفع خطاهای محتوای مختلط نیازی به انجام هیچ اقدام دیگری ندارید. این افزونه پس از فعال سازی به طور خودکار این کار را انجام می دهد.

روش دومی که می توانید استفاده کنید این است که هشدارها را به صورت دستی اصلاح کنید. برای شروع، می‌توانید به  تنظیمات > عمومی در وردپرس بروید.

در آدرس وردپرس (URL) و آدرس سایت (URL)، بررسی کنید تا مطمئن شوید URL ها از “https” استفاده می کنند. بعد از اینکه تغییرات خود را ذخیره کردید، می‌توانید جایگزینی جستجوی بهتر را نصب کنید.

با استفاده از این ابزار، می توانید به راحتی URL های قدیمی را در پایگاه داده وردپرس خود جستجو، پیدا و جایگزین کنید. هنگامی که آن را فعال کردید، می توانید به ابزارها > جایگزینی جستجوی بهتر بروید.

در قسمت جستجوی ، می‌توانید URL وب‌سایت خود را با «http» در ابتدا اضافه کنید. سپس، “https” را به قسمت Replace with اضافه کنید. وقتی کارتان تمام شد، تغییرات خود را ذخیره کنید. اکنون هنگام بازخوانی سایت خود، خطاهای محتوای مختلط باید از بین بروند.

نتیجه گیری

افزودن گواهینامه SSL به وب سایت وردپرس ضروری است. این به شما کمک می کند اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از طریق یک اتصال امن HTTPS قابل دسترسی است. با این حال، راه‌اندازی یکی می‌تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند.

در این پست،مشکلات SSL در وردپرس را مورد بحث قرار دادیم و به شما نشان دادیم که چگونه آنها را برطرف کنید:

    1. خطای NET::ERR_CERT_INVALID. این نشان می دهد که گواهی شما نیاز به تمدید یا نصب مجدد دارد.
    2. خطاهای محتوای مختلط. می توانید این مشکل را به صورت دستی یا با افزونه ای مانند SSL واقعا ساده برطرف کنید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات